Χρόνια Ηπατική Νόσος

Η χρόνια ηπατική νόσος χωρίς θεραπεία μπορεί να προκαλέσει πολλές επιπλοκές, και συχνά δεν υπάρχουν πολλά συμπτώματα μέχρι το ήπαρ να σταματήσει να λειτουργεί λόγω μακροχρόνιας βλάβης. Αυτό θα οδηγήσει σε συμπτώματα που προκαλούνται από αυτή τη μειωμένη ηπατική λειτουργία, χρόνια φλεγμονή, πόνο στην κοιλιακή χώρα, κόπωση, εμετό, πεπτικά προβλήματα, αλλαγή στο χρώμα των κοπράνων και κιτρίνισμα του δέρματος, το οποίο ονομάζεται ίκτερος.

Οι υποκείμενες παθήσεις που οδηγούν σε ηπατική νόσο μπορεί να είναι ιογενείς λοιμώξεις, παράγοντες του τρόπου ζωής, παχυσαρκία, κληρονομικοί παράγοντες ή ακόμη και αυτοάνοσα νοσήματα. Όλα αυτά μπορούν να προκαλέσουν παρόμοια συμπτώματα, καθώς όλα επηρεάζουν το ίδιο όργανο με παρόμοιους τρόπους, μακροχρόνια φλεγμονή και ερεθισμό που οδηγούν σε βλάβες οι οποίες καταλήγουν σε κίρρωση του ήπατος (σκλήρυνση του ιστού) ή, πιθανώς, σε καρκίνο.

Η λοίμωξη ιογενής ηπατίτιδας μπορεί να οδηγήσει σε βλάβη του ήπατος όταν παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς θεραπεία ή όταν υπάρχει επανειλημμένη μόλυνση. Η κακή διατροφή, η παχυσαρκία και η βαριά χρήση αλκοόλ μπορεί να βλάψουν το ήπαρ οδηγώντας σε λιπώδη ηπατική νόσο. Η αιμοχρωμάτωση είναι μια είτε κληρονομική πάθηση είτε αποτέλεσμα άλλων ιατρικών καταστάσεων ή θεραπειών, κατά την οποία το ήπαρ αποθηκεύει υπερβολικά πολύ σίδηρο οδηγώντας σε βλάβη του ήπατος, μπορεί να καταλήξει σε κίρρωση, ακόμη και καρκίνο. Υπάρχουν επίσης περιπτώσεις όπου η βλάβη στο συκώτι προκαλείται από το ίδιο σας το ανοσοποιητικό σύστημα. Στην πρωτοπαθή χολική χολαγγειίτιδα, το ανοσοποιητικό σύστημα βλάπτει τους χοληφόρους πόρους που μεταφέρουν τη χολή που παράγεται στο ήπαρ στο εντερικό σύστημα και τη χοληδόχο κύστη για αποθήκευση. Εάν η χολή δεν μπορεί να εξέλθει από το ήπαρ, αυτό οδηγεί επίσης σε τοξικότητα και, μακροπρόθεσμα, σε βλάβη και κίρρωση του ήπατος. Τελος, το ανοσοποιητικό σας σύστημα μπορεί ακόμη και να επιτεθεί σε ορισμένα κύτταρα ή πρωτεΐνες στο ήπαρ σας, γεγονός που, με την πάροδο του χρόνου, θα προκαλέσει επίσης χρόνια ηπατική νόσο. Αυτή η διαταραχή ονομάζεται αυτοάνοση ηπατίτιδα και, όπως ακριβώς και η ιογενής ηπατίτιδα, θα προκαλέσει φλεγμονή και κίρρωση χωρίς την κατάλληλη θεραπεία.

Στην κλινική μας, θα πραγματοποιηθούν εξετάσεις για να προσδιοριστεί η αιτία της ηπατικής βλάβης. Μπορούν να γίνουν εξετάσεις αίματος για να αναλυθεί η παρουσία ορισμένων δεικτών φλεγμονής, ο βαθμός ιστικής βλάβης ή τα επίπεδα σιδήρου στο αίμα. Απεικονιστικές μελέτες, όπως αξονική ή μαγνητική τομογραφία, θα επιτρέψουν στον κ. Δεσαλέρμο να δει τυχόν βλάβη στο ήπαρ και τη χολική οδό. Ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις, ένα μικρό δείγμα ιστού, που ονομάζεται βιοψία, μπορεί να ληφθεί με τη χρήση μιας μικρής βελόνας που εισάγεται στο ήπαρ, επιτρέποντας στον γιατρό να δει τα κύτταρα του ήπατος και την έκταση της βλάβης τους.

Η θεραπεία αυτής της πάθησης είναι δυνατή ανάλογα με την περίπτωση της ηπατικλης βλάβης, στην κλινική θα επικεντρωθούμε στη θεραπεία της υποκείμενης πάθησης που προκαλεί τα προβλήματα του ήπατος, καθώς και στα συμπτώματα που προκαλούν τον πόνο και τη δυσφορία. Ένας αριθμός φαρμάκων είναι διαθέσιμος ανάλογα με το είδος της ηπατικής βλάβης. Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, η απώλεια βάρους και οι αλλαγές στη διατροφή μπορούν να βοηθήσουν μακροπρόθεσμα στη λιπώδη νόσο του ήπατος, σταματώντας την αιτία της φλεγμονής στο ήπαρ. Η μακρά εμπειρία του κ. Δεσαλέρμου σε κάποια από τα μεγαλύτερα κέντρα ήπατος στην Αμερική και η εξειδικευμένη εκπαίδευση του σε αυτές τις νόσους εγγυάται τα καλύτερα αποτελέσματα.