Νόσος του Crohn

Η νόσος του Crohn (νόσος Κρον) είναι μια αυτοάνοση πάθηση κατά την οποία το ανοσοποιητικό σύστημα αντιμετωπίζει τον βλεννογόνο, την εσωτερική επιφάνεια του πεπτικού συστήματος, σαν να ήταν ξένος εισβολέας και του επιτίθεται προκαλώντας φλεγμονή, έλκη, αιμορραγία και σχηματισμό ουλώδους ιστού. Η νόσος του Crohn μπορεί να επηρεάσει οποιοδήποτε μέρος της γαστρεντερικής οδού, αν και το άκρο του λεπτού εντέρου (τελικός ειλεός) και το παχύ έντερο εμπλέκονται συχνότερα.

Αν και η αιτία της νόσου του Crohn δεν είναι γνωστή, υπάρχουν ορισμένα γονίδια που μπορούν να προκαλέσουν προδιάθεση για εμφάνιση της πάθησης. Τα συμπτώματα του Crohn περιλαμβάνουν διάρροια, κοιλιακό άλγος, πυρετό, κόπωση, απώλεια βάρους και πόνο γύρω από τον πρωκτό. Οι στοματικές πληγές, ορισμένα εξανθήματα και ορισμένοι τύποι αρθρίτιδας και φλεγμονή των ματιών σχετίζονται επίσης με την νόσο Κρόν. Η διάγνωση και αντιμετώπιση αυτής της πάθησης περιλαμβάνει αιματολογικές εξετάσεις και εξετάσεις κοπράνων για την εντόπιση και παρακολούθηση του βαθμού της φλεγμονής, απεικόνιση του πεπτικού σωλήνα με μαγνητική τομογραφία ή αξονική τομογραφία καθώς και ενδοσκοπικές μέθοδοι με κολονοσκόπηση και ανώτερη ενδοσκόπηση για να αξιολογηθεί πόσο σοβαρή είναι η φλεγμονή τόσο μακροσκοπικά όσο και μικροσκοπικά.

Αντιμετωπίζουμε την νόσο Crohn με αλλαγές στον τρόπο ζωής (διακοπή καπνίσματος, αποφυγή ορισμένων τύπων φαρμάκων και τροφίμων), χορηγώντας φάρμακα που επηρεάζουν τη φλεγμονώδη απόκριση στο γαστρεντερικό σύστημα και πολύ λιγότερο συχνά χειρουργική επέμβαση. Με σταθερή παρακολούθηση και συνεργασία μεταξύ του ασθενούς και της ιατρικής ομάδας του κ. Δεσαλέρμου, η νόσος Crohn στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να αντιμετωπιστεί με εξαιρετικό βαθμό επιτυχίας, βελτίωση της ποιότητας ζωής και αποφυγή τυχόν επιπλοκών της ασθένειας. Στις μέρες μια μεγάλη σειρά σύγχρονων και ασφαλών φαρμάκων, που δρουν με διαφορετικό τρόπο στοχεύοντας τη φλεγμονή, είναι διαθέσιμοι. Ο ιατρός κ. Δεσαλέρμος είναι ειδικός στην νόσο του Κρον, έχοντας εμπειρία σε πολύπλοκα περιστατικά, χρησιμοποιώντας τις πιο σύγχρονες φαρμακευτικές επιλογές. Ο ιατρός κ. Δεσαλέρμος έχει εργαστεί σε ένα από τα παγκόσμια κέντρα αναφοράς της ελκωδους κολίτιδας και νόσου του Κρον, University California San Diego, δίπλα στον διεθνούς φήμης γαστρεντερολόγο και πρωτοπόρο στις ιδιοπαθής νόσους του εντέρου William Sandborn.